Podczas konferencji Reboot Develop Blue, niezależny wydawca Good Shepherd Entertainment ogłosił, że nabył większościowy udział w Artificer, nowym studiu deweloperskim z siedzibą w Warszawie, założonym przez kluczowych członków zespołu odpowiedzialnego za Hard West oraz Phantom Doctrine. Artificer jest gotów na duże wyzwania, ponieważ jego siłą jest zespół liczący ponad 30 osób. Wśród nich są nagradzani weterani branży odpowiedzialni za takie tytuły, jak cieszące się uznaniem gry z serii Call of Juarez oraz Dead Island.

– Artificer narodził się jako miejsce, gdzie wytrawni rzemieślnicy mogą przelać pasję do swojej pracy w projekty, w które wierzą całym sercem, z poszanowaniem równowagi względem życia osobistego.. Mogę z największą przyjemnością powiedzieć, że mamy już zgrany zespół, który intensywnie pracuje nad naszym pierwszym projektem. – mówi Kacper Szymczak, Dyrektor Kreatywny Artificer.

Dla Good Shepherd inwestycja w nowopowstałe studio to spełnienie misji firmy, aby wspierać utalentowane zespoły deweloperskie, jednocześnie wzmacniając swoją pozycję i rozwijając działalność wydawniczą. Firma została założona w 2011 roku w Holandii jako Gambitious, stała się pełnoprawnym wydawcą i platformą finansowania wraz z premierą Train Fever, pierwszej gry wydanej z sukcesem dzięki crowdfundingowi kapitałowemu. Od tego czasu firma sfinansowała i wydała liczne, wielokrotnie nagradzane, i oryginalne, gry na wszystkie kluczowe platformy cyfrowe.

– Jesteśmy pod wrażeniem jakości projektów i wyjątkowego talentu polskich deweloperów. Poprzez nawiązanie współpracy z Artificer chcemy rozszerzyć wieloletnią obecność Good Shepherd Entertainment w regionie – komentuje Brian Grigsby, CEO Good Shepherd Entertainment.

– Zarówno na płaszczyźnie profesjonalnej, jak i osobiście, cieszę się bardzo, że trafiła się możliwość współpracy, którą mogliśmy wykorzystać. Good Shepherd to zaufany partner z fantastycznym zespołem, o którym wiemy, że wspomoże Artificer swoimi mocnymi stronami, jednocześnie gwarantując niezależność studia – dodaje Błażej Krakowiak, Wiceprezes ds. Biznesu i Marketingu w Artificer.

Nowoutworzone studio zamierza stosować swoją filozofię zrównoważonego i przemyślanego procesu twórczego do szerokiego wachlarza gatunków gier. Skupiając się początkowo na pojedynczym, flagowym projekcie, Artificer już teraz eksploruje dodatkowe możliwości kreatywne i biznesowe, by kontynuować budowanie swojego potencjału.

Szczegóły pierwszego projektu Artificer zostaną podane w niedalekiej przyszłości, tymczasem Good Shepherd Entertainment ujawni szczegóły swojego najnowszego, kluczowego projektu, na początku maja.

Finansowych szczegółów zawartej umowy nie ujawniono.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here