Powrót klasyka? Gothic 2: Dzieje Khorinis!

Wspominając klasykę gatunku RPG nie można przeoczyć serii Gothic. Wielu z nas dorastało przy tych produkcjach. Bezimienny, Diego, Thorus, Milten i wiele innych postaci było, a może i nadal są, naszymi bohaterami, których historie znamy i pamiętamy. Niestety ostatnia część została wydana w 2008 roku i nie było mowy o kontynuacji, ale… Już niedługo może się to zmienić, a to wszystko za sprawą projektu Gothic II Dzieje Khorinis!

Cofnijmy się w odległe czasy i przypomnijmy sobie od czego się to zaczęło!

  • W 2001 roku dzięki pracy zespołu Piranha Bytes premierę miał Gothic. W Polsce nastąpiło to dokładnie 28 marca. Na początku gry dowiadujemy się, że nasz główny bohater – Bezimienny – trafia do kolonii karnej, która otoczona jest magiczną barierą. Powitanie skazańca do najprzyjemniejszych nie należy, gdyż dostaje w twarz od jednego ze strażników i zostaje skierowany do Starego Obozu. Świat pogrążony jest w walce przeciwko orkom. Najważniejszą walutą staje się ruda, którą więźniowie muszą wykopywać. Cała gra przedstawia wiele historii, których nie sposób tutaj przytoczyć. Żadne streszczenie nie odda faktycznych odczuć, jakie towarzyszyły graczom. Przygoda kończy się zabiciem Śniącego, co w przyszłości okaże się nie do końca tym, czym się wydawało.
  • Trochę ponad półtora roku później, mianowicie 29 listopada 2002 roku, premierę miała druga część: Gothic II. Również wcielamy się w rolę Bezimiennego, jednak magicznej bariery już nie ma, a my znajdujemy się na wyspie Khorinis. Naszym celem, tak jak zawsze, jest stawienie czoła złu. W tym przypadku rozgrywka toczy się wokół smoków.
  • 20 stycznia 2005 roku do polskich graczy trafił dodatek: Gothic II: Noc Kruka. Jego akcja mieści się w nowej lokalizacji: Jarkendarze. Pomagamy tutaj Magom Wody, którzy badają przyczyny dziwnych trzęsień ziemi. W krainie tej spotykamy niektóre postaci z innych części serii, na przykład Thorusa bądź Kruka. Niektórzy z nich nas nie pamiętają, a niektórych… o tym najlepiej przekonacie się sami, odświeżając sobie historię.
  • Rok 2006 i 2008 to kolejno wydanie Gothic 3 oraz Gothic 3: Zmierzch Bogów. Tym razem Bezimienny znajduje się w Myrtanie, a świat zdominowany jest przez orków. Jak to zwykle bywało, Bezimienny nie znalazł się tutaj przypadkowo. Jego zadaniem jest przeciwdziałać złu, ale mamy możliwość wybrać kilka dróg, które poprowadzą nas różnymi ścieżkami ku końcowi fabuły. Podejmowane wybory odegrają znaczącą rolę w zakończeniu.
    Dodatek natomiast to walka pomiędzy znajomymi Bezimiennego, który próbuje zrobić wszystko, aby zapanował porządek.

Wiele osób mówi, że prawdziwy Gothic skończył się na dodatku do drugiej części. Ja to zdanie podzielam. Gothic 3 jest bardzo ciekawy, ale to już nie to samo. Nie umiem tego określić, ale brakuje mu czegoś z poprzednich części.

Zapewne niektórzy z Was z nostalgią wspominają dawne lata. Powracacie pamięcią do tych wieczorów, podczas których utożsamialiście się z Bezimiennym i stawialiście czoła przeróżnym wyzwaniom. Jesteście przekonani, że to już przeszłość? Na szczęście jesteście w błędzie! To wszystko dzięki zespołowi SoulFire, który zdecydował się stworzyć Dzieje Khorinis. Do odpalenia gry będziecie potrzebować Gothic II: Noc Kruka. Jeżeli Wasz komputer spełnia wymagania do tej części, to problemów z Dziejami Khorinis nie doświadczycie. Jednak nie będzie to kontynuacja Nocy Kruka, a coś zupełnie nowego!

Jak to się wszystko zaczęło?
Na oficjalnej stronie możemy przeczytać, że zamysł powstał w 2008 roku, jednak pomysł od tamtego momentu mocno ewoluował. Prace nad Dziejami ruszyły od nowa w 2015 roku.
Tutaj chciałbym zwrócić Waszą uwagę na powagę projektu. Nie będzie to dodatek “pisany na kolanie”. Podjęli się tego profesjonaliści. Wielu z nich zawodowo zajmuje się tworzeniem gier, pracuje w dużych korporacjach z branży IT, ale nie zabrakło również utalentowanych studentów. Jeżeli to jeszcze nie przekonało Was, że przedsięwzięcie jest ogromne, to wiedzcie, że ekipa ma dostęp do profesjonalnych studiów realizacji dźwięku, a głos postaciom z gry użyczają prawdziwi aktorzy. W wielu przypadkach za dubbing odpowiadają te same osoby, których głos pamiętamy z poprzednich serii Gothic!

Jak wyglądać będzie fabuła i rozgrywka?
Otóż w Gothic II: Dzieje Khorinis historia osadzona jest na 10 lat przed powstaniem magicznej bariery. Dodatek ukaże się w dwóch częściach. W pierwszej będziemy znajdować się na wyspie Vaduz, a rozgrywka drugiej będzie miała miejsce w znanej nam lokacji: Khorinis. Niestety nie wcielimy się w rolę Bezimiennego. Tym razem będziemy grać bohaterem o imieniu Lars. Jest to pokierowane aspektami fabularnymi. Cała gra długością ma być podobna do oryginalnej produkcji. Zaznaczam, że chodzi tutaj o całość Gothica 2 wraz z dodatkiem! Oprócz rozwiniętego wątku głównego, dostaniemy również szereg misji pobocznych. Analizując FAQ, możemy dowiedzieć się, że decyzje podejmowane w trakcie rozgrywki, będą wpływać na jej całokształt. Jeżeli chodzi o wybory dokonywane bohaterem, to będziemy mogli dołączyć do dwóch frakcji: Strażników Miejskich i Najemników Gildii Kupieckiej. Zespół podkreśla również, że spotkamy się z Magami, jednak zostanie jednym z nich, będzie niemożliwe.
Co do umiejętności bohatera, to pojawią się zmiany. Dotychczas posługiwanie się tarczą było możliwe tylko w Gothicu 3. Producenci dodali do Dziejów taki system. Oprócz tego będziemy mogli kształcić się w gotowaniu i kowalstwie (między innymi). 
Twórcy zapewniają, że fabuła będzie cechowała się zgodnością z całą sagą.

Wielkość projektu jest ogromna. Pomijając już kwestie techniczne, o których wspomniałem wcześniej, musicie wiedzieć, że wyspa Vaduz jest około dwa razy większa niż wyspa Khorinis!
Zastanawiacie się pewnie jak do tego odnosi się sama Piranha? Otóż polajkowali fanpage Dziejów na Facebooku, tak więc o sprawie wiedzą. Nie słyszałem, żeby ekipa wypowiadała się o negatywnych stosunkach z nimi, dlatego można wnioskować, że ich relacje są dobre.
Jeżeli chodzi o konkrety, to niestety nie wiemy kiedy Dzieje Khorinis będą dostępne do pobrania. Oczywiście całe przedsięwzięcie ma charakter non-profit, a dodatek zostanie udostępniony zupełnie darmowo. Z tego względu powinniśmy uzbroić się w cierpliwość i podziękować twórcom, że pragną poświęcać swój wolny czas na takie rzeczy.

Gdzie szukać więcej informacji?
Po więcej ciekawostek i konkretnych informacji zapraszam na oficjalną stronę Dziejów Khorinis. Znajdziecie tam obszerne FAQ, w którym chyba każda kwestia została poruszona i dokładnie omówiona. Dodatkowo istnieje kanał YouTube, na którym prowadzone są transmisje live. Możemy na nich dopytać twórców o nurtujące nas tematy, a także zobaczyć jak gra jest tworzona od podszewki. Pomimo natłoku pracy przy projekcie, na kanale Dzieje Khorinis znajduje się wiele filmów, które wyjaśniają kwestie fabularne, poruszają ciekawostki związane z grą, a także przedstawiają postaci aktorów. Dzieje Khorinis znajdziemy też na Patronite, gdzie możemy wesprzeć ich działalność na Youtube!

Aha i jeszcze na sam koniec chyba najważniejsza informacja dotycząca produkcji. Postać którą wszyscy kochają i bez której nie wyobrażają sobie gry pojawi się na 100%. Oczywiście chodzi o Wrzoda 🙂

źrodło: klik

Oceń to!

4 1

1 komentarz

Dodaj komentarz

Nigdy nie publikujemy Twojego maila. Wymagane pola zostały oznaczone *

Możesz użyć tych tagów HTML.

Przypomnij hasło

Please enter your username or email address. You will receive a link to create a new password via email.