Po trzech latach od premiery świetnie wyglądającej platformówki w starym stylu – Unravel powrócił. A na dodatek powrócił w dość nieoczekiwanym stylu. Bardzo dawno nie spotkałem się, aby na E3 „zapowiadziano” grę która ma premierę w tej samej chwili. Gra została wydana na PS4, Xboxa One oraz PC-ty na platformie Origin.

Już od pierwszych chwil oprawa audio-wizualna zrobiła na mnie ogromne wrażenie. Pomimo, iż jest to dwuwymiarowy platformer, plansze są bardzo dobrze dopracowane. Ilość szczegółów które widać na każdym kroku jest ogromna. Muzyka w grze jest idealnym dopełnieniem tego co widzimy aktualnie na ekranie – w spokojnym leśnym etapie towarzyszy nam wręcz relaksująca muzyka. W momencie, gdy atmosfera w grze robi się gorąca – słychać również odzwierciedlenie atmosfery w cięższych dźwiękach muzyki.

Sterowanie Yarnym oraz jego nowym przyjacielem jest bardzo responsywne. Podczas gry ani razu nie miałem problemu ze sterowaniem naszymi bohaterami. Chociaż gra jest z założenie dwuosobowa (i wtedy czerpie się z niej najwięcej frajdy), to nic nie stoi na przeszkodzie aby przechodzić ją samemu. Grając w pojedynkę mamy 2 tryby poruszania się „gałganami” – albo jako połączony dwukolorowy bohater (co jest lepszym rozwiązaniem podczas sekcji zręcznościowych) lub przełączając się między bohaterami co jest wymagane przy rozwiązywaniu zagadek logicznych.

Poziom trudności gry jest bardzo dobrze wyważony – po poznaniu już zasad jakimi rządzi się gra poziom zaczyna stopniowo wzrastać – zarówno logicznych jak i zręcznościowych. Gra sama w sobie nie jest bardzo długa – przejście jej będzie trwało około 5 godzin (oraz dodatkowo 20 bardzo ciężkich wyzwań), przy okazji poznając historię dwójki nastolatków uciekających z sierocińca. Historia jednak nie jest porywająca jednak ma nawiązywać do współpracy kontrolowanych przez nas ludków.

PS: Pisząc ten tekst nie jestem w stanie odnieść się do pierwszej części Unravel – niestety nie miałem przyjemności w nią zagrać.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here